Wednesday, November 3, 2010

tutorial : border

ASSALAMUAIKUM :)


okay tengah ada moood nak buat tuto. Baik jangan kacau. Amaran keras. Haha bajet lah gua nehh nak buat tuto. Haihh Photobucket okay nak ajar buat border macam dekat tepi blog gua nehh. Fine kau dah tau? Takpe, nehh untuk budak yg taktau. Kau dah tau diam boleh? Terima kasih Photobucket


Fine siapa ehh yg mintak aku pun takhengat. Okay nehh untuk yg guna template 2006 tau. Yg template designer sekarang nehh aku taktau pulak cemana because I'm stick on template 2006 <33 Okay dah jom start
First, log in > dahboard > edit html

Okay lepastu ctrl + f >
#outer-wrapper { 

Okay dah jumpa? Bagus. Sekarang korang tengok code korang macam nehh kan >

#outer-wrapper {
  width: 660px;
  margin:0 auto;
  padding:10px;
  text-align:$startSide;
  font: $bodyfont;
  }

Then, anda dinasihatkan untuk menepek code nehh dekat bawah #outer-wrapper {

border:2px #000000 solid;


Dah? Okay try preview. Kalau jadik teruslah save. Kalau takjadik bagitau gua nanti gua tolong okay ^^ BTW, yg mana colour tuh boleh tukar. Pergi jea dekat >sini< and yg perkataan solid tu pun boleh tukar kepada apa² yg korang nak. Okay aku bagi example ehh. Dotted, dashed, groove. Tu jehh yg aku tau. Kalau nak yg lain pandai² lahh google ehh anak². Size border pun boleh tukar. 2px tu tukar jea kepada size border yg korang nak.


Okay dah siapa pun. Haha so boleh lah request lagik. Tapi sampai hari Ahad nehh jehh. Lepastu aku dah balik asrama balik. Kalau nak request lagik tunggu cuti sekolah okay. Till here, babai 40

0 comments:

Post a Comment